19 maart 2024

Wat is dit?

Home Forums Astrocorner Wat is dit?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #84754
    Avatar fotoMonique
    Sleutelbeheerder

    Vanaf (1:30) zie je op de voorgrond een felle lichtbol. Boven de vulkaan verschijnen ook lichtbollen. Rond 6.42 zie je de lichtbol op de voorgrond plots verdwijnen.

    Is dit een aards natuurverschijnsel waar we te weinig over weten?

    JAPANESE NEWS CAPTURES U.F.O.S ON THEIR CAMERAS!

    #84780
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Op 1:43 zie ik rechts naast het grote licht twee kleine witte lichtpuntjes.

    Op 6:46-47, dus nadat het grote licht verdwenen is, zie ik rechts kleine witte lichtpuntjes in een opeenvolging, die snelle beweging naar rechts suggereren.

    #84784
    Avatar fotoMonique
    Sleutelbeheerder

    Ik zie het ook. Het scheert met een rotgang weg alsof het afgeschoten wordt. Het is allemaal in slow motion waar je naar kijkt, dus je kunt wel raden hoe snel het echt gaat. Waarschijnlijk zie je dat niet eens.

    Een licht fenomeen net zoals in Hessdalen?

    Vergelijk het eens met deze lichtbol in Hessdalen (2016)
    Eerst wat flitsen, op 1:31 komt de licht-orb links in beeld. Ze verschijnen dus niet alleen bij vulkaanuitbarstingen of rampen.

    De mensen die daar wonen zijn er duidelijk aan gewend geraakt, wat ik mij wel kan voorstellen als je dat regelmatig ziet. Je kan er verder toch niks mee.

    “Bjørn Lillevold 1 jaar geleden
    I actually live in Hessdalen. That cam is located on my parents old farm. I have seen the phenomena probably 50-100 times over the paste 30 years. This is not a helicopter, plane or drone.”

    #84816
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Het filmpje uit Hessdalen ziet er naar mijn idee wel uit als een vliegtuig dat langsvliegt. Geeft de commentator ook een reden waarom dit geen vliegtuig zou kunnen zijn?

    Ik neem aan dat dit ’s nachts gefilmd is? Want het ziet er nogal donker uit en de lichten van huizen stralen extra sterk, hetgeen erop wijst dat de camera zeer gevoelig is ingesteld. Dan hoeft het niet te verbazen dat het licht van een vliegtuig ook een witte vlek wordt.

    #84817
    Avatar fotoMonique
    Sleutelbeheerder

    Zou goed kunnen dat het een vliegtuig is. Ik heb ze wel eens beter gezien in andere filmpjes over de vreemde lichten in Hessdalen. Ik ben eigenlijk ook helemaal geen fan van de filmpjes van Streetcap 1

    Ik volg Secureteam 10 al een tijdje. Die komt elke dag met nieuw materiaal. Niet alleen UFO’s, maar ook over planeten e.d.
    Hij vertelt erover en de kijkers kunnen meedenken en hun mening delen of hem een e-mail sturen. Hij klinkt als een 18-jarige (dat dacht ik in het begin), maar hij is rond de 30 en vader van een zoontje.
    Hij komt ook regelmatig terug op eerdere filmpjes als er meer info over is.

    #84819
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Interessante beelden van de Etna. Ik zou niet weten wat die lichtsigaar is.

    #84989

    Dat filmpje uit Japan is een timelapse. De individuele beeldjes uit de timelapse zijn opnamen met lange sluitertijd.

    De puntjes boven de berg zijn sterren. De beweging ervan is de normale beweging van sterren aan de hemel (versneld want timelapse).

    De felle stip op de voorgrond is lichtvervuiling. Het uitgaan valt samen met het lichter worden van de hemel-achtergrond (met andere woorden het wordt dag, de verlichting gaat uit).

    Het naar rechts bewegende licht is waarschijnlijk een auto. De timelapse zorgt ervoor dat het streepjes lijken en dat het heel snel gaat.

    Voor wie graag wil dat dit een filmpje van UFO’s is -> Het zijn UFO’s.
    Voor anderen: zie mijn uitleg.

    #85000
    Avatar fotoMonique
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat jij gelijk hebt, Martin. Weer zo’n vervelend timelapse filmpje, bah.
    Ja, nou is het een stuk logischer. Ik kijk liever 5 minuten naar een gewoon filmpje met vreemde objecten dan zo’n versnelling.

    Ik vind jouw opmerkzaamheid echt wel oké. Toen ook met mijn foto van Venus (met hapje eruit) Jij bent een ware debunker van mysteries. Ik houd daar wel van. Het kan maar duidelijk zijn Monique Content and Happy

    Zodra ik vreemde UFO/orb filmpjes of foto’s zie, plaats ik ze hier en wacht geduldig af op jouw mening.

    Heb jij wel eens van The Phoenix Lights gehoord? Dat is echt iets waarvan ik me afvraag wat dat geweest zou kunnen zijn. Zoveel mensen die het gezien hebben, waarvan tenminste 4 verschillende acceptabele opnames gemaakt zijn, een burgemeester die alles afdeed als een grap (waar hij later op terugkwam) Ik denk dat het geen timelapse opnames waren en heb vele documentaires over de Phoenix lights gezien waarin men onderzocht of het Chinese lantaarns waren of een geheime militaire oefening rond dat tijdstip.
    Link:https://nl.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Lights

    Vaak vraag ik mij af, als er weer eens wat bijzonders gefilmd is, of het om een reflectie in de ruit gaat. In onderstaand filmpje op 14:30 denk ik dat het een reflectie van een lichtje in het vliegtuig is. Of zit ik fout? Het is wel leuk dat de mevrouw haar hand beweegt om de indruk te wekken dat het geen reflectie is, maar ik heb mijn twijfels.

    Extra:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.