26 april 2024

Erik Verlinde:'Die oerknal, ik heb er nooit in geloofd.

Home Forums Astrocorner Erik Verlinde:'Die oerknal, ik heb er nooit in geloofd.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #52171
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Niet zo lang geleden kwam ik de naam Erik Verlinde in een reactie op Astroblogs tegen.
    De man die (een tijdje terug), ineens alle aandacht had vanwege zijn nieuwe visie. Ja…zoiets heeft dan al gauw mijn attentie natuurlijk 🙂
    Vandaag was het dan zover, the greatest empirical discovery for the foundations of our universe for decades….

    Heb ik het goed begrepen dat dit niks met Erik’s andere kijk op de oerknal te maken heeft? Dit omdat Verlinde vraagtekens zet bij het feit dat niet zomaar uit het niets een oerknal kan ontstaan?
    Ik kan er zelf n.l ook totaal niks bij voorstellen hoe de geboorte van de oerknal, in een fractie van ?, zo een afdruk voor de rest van het alles ging bepalen… We hebben wetenschap, we hebben geloof….wat is the missing link?

    Link hieronder:
    http://www.wetenschap24.nl/programmas/labyrint/nieuws/2012/Het-Verborgen-Heelal/Erik-Verlinde.html

    #52351
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Ik heb dat filmpje bekeken, maar zie daarin Erik Verlinde nou niet

    #52426
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Robbert Dijkgraaf heeft het over een kosmische boekhouding die dus helemaal klopt (binnen de grenzen).’Iets van niets’, waardoor het kan uitdijen…
    Ja…daar ben ik het kwijt O_O Daar hoef ik bij de kassa van de Albert Heijn niet mee aan te komen (iets van niets) hihi 😀

    Prof.Robbert Dijkgraaf – De Oerknal (na de show)

    Eigenlijk is die oerknal n

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.