12 december 2017

Verdeling dubbelsterren in jonge sterrenhoop verklaard

NGC 1818

NGC 1818, een zeldzame jonge bolhoop in de Grote Magelhaanse Wolk, het grootste satellietstelsel van onze Melkweg

Op grote schaal blijft de zwaartekracht de dominante kracht, maar de dynamische structuur van compacte sterrenhopen kan niet simpelweg verklaard worden door zwaartekrachtinteracties. Tot die conclusie komen wetenschappers van het Kavli Institute for Astronomy and Astrophysics (KIAA) in Beijing (China), onder wie de Nederlander Richard de Grijs, na onderzoek van de sterrenhoop NGC 1818.

Het nieuwe onderzoek, gebaseerd op gegevens van de Hubble-ruimtetelescoop, laat zien dat er aan de randen van deze sterrenhoop meer dubbelsterren te vinden zijn dan in het centrum

1. nieuwsbreker alex zegt:

Astroblogs er is nu belangrijker nieuws,Niburu is ons zonnestelsel binnen gedrongen. Zie dit artikel bij nieuwsbreker. http://nieuwsbreker.wordpress.com/2013/02/24/breaking-niburu-entert-ons-zonnestelsel/

• Pffff, hou eens op zeg met dat Niburu-geblaat. Jullie hebben vorig jaar je kans gehad, 21 december 2012 was dé dag dat de aarde dankzij Niburu zou vergaan. Er gebeurde helemaal niets – goh, hoe zou dat nou toch komen – dus alle Niburisten moesten zich diep schamen. En nou kom jij weer met zo’n nieuw doemverhaal aan. Kappen daarmee!

Alex, Niburu bestaat niet. Er is geen enkel bewijs voor. Wij van AstroBlogs gaan ons niet bezighouden met Niburu of andere pseudo-wetenschappelijke onzin