11 december 2016

Astronomische lijsten en vergelijkingen

vergelijkingenZoals ik gisteren schreef was ik vrijdagavond samen met collega Astroblogger Jan Brandt bij Eurostar, de sterrenvereniging in het lichtovergoten Rotterdam, waar Jan over z’n favoriete telescopenbouw praatte en ik de aanwezige leden op de astronomische pijnbank legde met een Astroquiz. In de zijlijn van die avond kwam ik aan de praat met Jelle Gouw, een jonge ge

1. cool leuk dat u ook mijn videos interessant vind, ik ben nu zelf ook lid van de blog en zal proberen een beetje bij te blijven 🙂
    en bedankt voor de Blog

2. Graag gedaan hoor. En hou ons op de hoogte van nieuwe video’s, dan kunnen we er hier aandacht aan besteden. 🙂

3. Robert Heijd zegt:
    • Bedankt voor de link Robert. Maar eh… dat zijn video’s van Phil Plait over allerlei onderwerpen, maar ze gaan toch niet over astronomische vergelijkingen en lijsten?

• Robert Heijd zegt:

Nop, maar dat zou ik ook niet durven beweren 🙂 Dacht misschien ontdekken mensen deze gave video’s, ik ben er dol op en ken ze pas kort. Mijn favoriete is nr 32 over neutronensterren, met zulk dicht materiaal dat de at0men geen afstand meer tot elkaar hebben en één theelepel ‘neutronenster’ meer weegt dan 1 miljard ton. Veel kijkplezier gewenst aan iedereen.