20 augustus 2017

Snelheid stervorming blijkt laatste 11 miljard jaar enorm gekelderd te zijn

Daling in de sterproductie

Een internationaal team van sterrenkundigen uit Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Japan, Itali

Reacties

1. …groeide de productie van sterren uit samentrekkende gaswolken van waterstof…,waaaat? samentrekkende gaswolken?
    Waar komt de druk vandaan?, al zou deze bestaan, dan overkomt ie niet de gaswet van Boyle.
    Geboorte van ook maar 1 ster is nooit waargenomen, iedere waarnemening” is gebaseerd op het bewegen van gaswolken waardoor een ster die zich achter de gaswolk bevond, en eerder niet zichtbaar was, zichtbaar wordt.
    Ik wordt zo moet van die kolder die betrekking heeft op de evolutie-religie.

Hoe ontstaan sterren dan volgens jou? De druk komt door verstoringen van de gaswolk, bv. door nabije supernovae. Hierdoor ontstaan drukverschillen. Door de zwaartekracht stroomt het gas naar de plaats met de meeste druk. In stofwolken zijn hete kernen aangetroffen, oftewel protosterren, die nog niet thermonucleair ontbrand zijn. Dat is voor mij voldoende bewijs dat sterren ontstaan uit gaswolken.

• En bij de eerste generatie sterren, toen er van supernovae nog geen sprake was, schijnt ook de donkere materie een belangrijke rol te hebben gespeeld. Daarom waren die eerste sterren ook zo verschrikkelijk zwaar.

Vind het trouwens wel een deprimerende gedachte hoor, dat er nog maar 5% sterren bij zullen komen. Ik vind sowieso dat het toekomstbeeld van ons universum volgens de huidige modellen nogal akelig is.

3. oeps, was niet ingelogd. dat was ik dus…