3 december 2016

Door Daniëlle Futselaar geïllustreerde jeugdboeken van Stephen Hawking en dochter Lucy verschenen

george

De wereldberoemde Britse natuurkundige Stephen Hawking heeft samen met zijn dochter Lucy1 een serie jeugdboeken geschreven over George, die intergalactische avonturen beleeft. De Nederlandse Dani

1. Stephen Hawking is een wereldberoemde natuurkundige. Hij deed meerdere zeer belangrijke ontdekkingen op het gebied van zwarte gaten en singulariteiten in de kosmologie. Een daarvan, de ‘hawkingstraling’, is naar hem vernoemd. Ook ontwikkelde Hawking het begrip imaginaire tijd in de kosmologie. Hawking kreeg grote bekendheid na de uitgave van zijn boek A Brief History of Time, in het Nederlands Het Heelal. Hij lijdt al vele jaren aan de ziekte ALS. Lucy Hawking is de dochter van Stephen. Lucy is journaliste en schrijfster. Samen met haar vader werkt ze momenteel aan deel vijf in de serie over George. Lucy studeerde Frans en Russisch aan de Universiteit van Oxford en werkte als journaliste voor o.a. The Daily Telegraph, The Times en de London Evening Standard. []

1. Hoi Arie, wat leuk dat je hier een artikeltje over geschreven hebt! Ik had er zelf even geen tijd voor, maar ik vind het helemaal top! Dank je wel! 🙂