18 december 2018

Piloten melden UFO boven Kerry, Ierland

Afgelopen 9 november rond 6:47 in de ochtend contacteerde een pilote van British Airways ( codenaam Speedbird94), het Shannon Air Traffic Control centrum om te vragen of er militaire luchtoefeningen bezig waren. De Boeing 787 kreeg te horen dat dat op het betreffende moment niet het geval was. Shannon ATC antwoordde; ‘There is nothing showing on either primary of secondaray [radar].’

De pilote antwoordde; “OK. It was moving so fast.” De controller vroeg vervolgens: ‘Alongside you?’ ‘Naast je?’ De British Airways pilote die onderweg was van Montreal naar Heathrow beschreef hoe de UFO omhoog steeg langs de linkerflank van het vliegtuig, ‘then rapidly veered (zwenkte) to the north’. Vervolgens ging het in noordelijke richting. Ze zei vervolgens dat het een erg fel licht was dat zich op hoge snelheid voortbewoog, en vervolgde ermee dat ze zich afvroeg wat het zou zijn, het object lag niet op ramkoers met het vliegtuig.

De piloot van een Virgin Airlines Boeing 747, (Virgin 76), voegde zich bij de conversatie en refereerde aan een meteoor of een ander object dat zijn intrede in de aardse atmosfeer maakte en vervolgens zei dat er; ‘multiple objects following the same sort of trajectory’. Er waren er meerdere. Ook hij zei dat ze erg helder waren. Shannon ATC vroeg of de piloten wisten welke richting ze op gingen. De Virgin Airlines piloot zei dat het in zijn ’11 o’clock position,’was met ‘two bright lights over to the right’, die zich snel verder weg verwijderden. Shannon ATC vervolgde met te zeggen dat ze de informatie door zouden geven. Shannon ATC verteld het BA vliegtuig dat het andere vliegtuig ook een dergelijk rapport doorgegeven had en dat ze het gingen uitzoeken. Nog een andere piloot voegde eraan toe dat de UFO’s snelheid ‘astronomical, it was like Mach 2’, ofwel twee keer de geluidssnelheid leek te gaan. Virgin Airlines Boeing 747 vloog van Orlando naar Manchester. Het derde vliegtuig was van Norwegian Air, een Boeing 737,  deze vloog van Stewart, New York naar Shannon. De British Airways 787 passeerde boven Kerry op die tijd, terwijl de andere twee zich iets meer zuid-westelijk  bevonden, op een hoogte boven de 7,5 km. De krant ‘Irish Examiner’ (bron) contacteerde de Irish Aviation Authority over de UFO. Deze laatste verklaarde; ‘“Following reports from a small number of aircraft on Friday, November 9, of unusual air activity, the IAA has filed a report.This report will be investigated under the normal confidential occurrence investigation process.” Bron; Irish Examiner/ Radarbox24

Reacties

  1. Interessant. 3 piloten die onafhankelijk van elkaar tegelijk UFO’s waarnemen.

    Je moet tegenwoordig erg voorzichtig zijn met het tot je nemen van wat er op internet als nieuws gemeld wordt, want voor je het weet blijkt het gecreëerd benieuwd te zijn. Maar als dit klopt is het toch wel erg spannend.

    Is dit nieuws ergens te verifiëren dat het klopt?

  2. Enceladus Enceladus zegt:

    Hier een MP3 met het gesprek tussen de piloten en de verkeersleiding: http://archive-server.liveatc.net/einn/EINN-High-Nov-09-2018-0630Z.mp3

    Na 17 minuten is de eerste melding te horen.

    Groet,
    Gert (Enceladus)

  3. Het verbaast me niets. Vorig jaar hadden mijn vrouw en ik een ongelofelijke UFO ervaring. Ik heb er over geschreven op Medium: https://medium.com/@zappfinger/pictures-of-exoplanets-appear-on-cameras-during-ufo-sighting-9520b390812e

  4. Angele van Oosterom zegt:

    Een update van de Irish Examiner is verschenen, het waren waarschijnlijk meteorieten;
    https://www.irishexaminer.com/breakingnews/ireland/update-ufo-seen-off-irish-coast-in-all-probability-were-meteorites-884774.html

    • Dat lijkt me sterk als ik hoor hoe ze bewogen en weer omhoog weggingen.

      Ik las dat ze het heimelijk gingen onderzoeken. Dan weet je al bij voorbaat dat je de waarheid niet te horen zal krijgen en er een draai aan gegeven zal gaan worden.

      • Angele van Oosterom zegt:

        Ja, mee eens. Ik zal de site van de IAA af en toe nalezen op nieuwe berichten maar verwacht er vooralsnog niet al te veel van.

      • From bbc.com
        Apostolos Christou, an astronomer from the Armagh Observatory and Planetarium, said what the pilots saw was probably a piece of dust entering the earth’s atmosphere at very high speed.
        “It was most likely what are commonly called shooting stars,” he said.
        “It appears the matter was extremely bright so it must have been quite a large piece of material.
        “I cannot say from the pilots’ description, but it could have been the size of a walnut or an apple.”

        The astronomer said November tended to be a very busy month for such activity.
        “It also appears there were bits coming off the object and flying past the aeroplane, that is also what you would expect if it was a particularly large rock from space hitting the atmosphere, it would tend to fragment.”

        Als het is anders is..is het interessant..alleen lichtgevende entiteiten/binnen/buitenaarsewezens,
        kunnen niet op de koffie komen , dus,,,wat heb je eran ?
        Off topic..,monique dit is een kolfje naar jou hand
        Al heel lang geen blog van je gelezen !

        • Hoi spits. Grappig die associatie, maar ik snap het wel.
          Ik heb verschillende blogs geschreven over buitenaardse intelligentie, waarom wij geen aliens tegenkomen? (Brian Cox), waar houden zij zich mogelijk mee bezig e.d.
          Een dikke 10 jaar geleden was het belachelijk om te denken aan andere levensvormen op verre planeten. Nu ligt dat wel anders. Ik denk dat het wat doorslaat. Is het verstandig om “boodschappen” de ruimte in te sturen?

          Het klopt dat ik de afgelopen tijd geen blogs meer heb geschreven en deze zou idd wel in het rijtje thuishoren.
          Ik heb wel gedacht om er een video op YouTube over te maken. Toch niet gedaan ondanks dat het een hot item is. Een video over de plotselinge sluiting van National Solar Observatory in New Mexico dan weer wel.
          Daar zet ik echt mijn vraagtekens bij. Vreemde berichtgeving, vreemde verklaringen.

          De blogs heb ik ff op een laag pitje gezet. Net als bij Olaf houden ook andere dingen mij bezig.
          Monique Vulcan Salute

  5. Er zijn dus twee zeer ervaren piloten, ( Virign en BA) die dezelfde waarneming hadden, op hetzelfde moment en dus serieus moeten worden genomen.
    Als dergelijke waarnemingen herhaald zouden worden dus ook met meerdere waarnemende piloten, dan mag je spreken van een (buitenaardse?) beinvloeding van ons besef van ons gebrek aan technologische kennis.
    Afwachten dus, op de weg naar Nieuwe Fysica?

    • Tsjonge, je bent volgens mij de eerste die een link legt tussen UFO-waarnemingen en Nieuwe Fysica. 😀

    • Ik hoor weinig over piloten die meteorieten melden… Maar die zouden er toch in voldoende mate moeten zijn lijkt mij. ( Of houdt men vliegtuigen aan de grond, als een meteorietregen is voorspeld? Of zijn die waarnemingen meestal in de schemering en nacht? )

      Om bij een UFO al gelijk uit te gaan van KGM…
      Dan lijkt me het nog waarschijnlijker dat ‘Spectre’ is opgestaan uit de dood.
      [ Er zijn op de Aardkloot meer dan 1000 mensen die (elk) privé over meer dan 2 miljard Euri beschikken. Waarom zou er niet eentje bij zitten die het leuk vind om geheimzinnig te doen? 😀 ]

      Groet, Paul 😉

  6. Deze stond vanochtend in de Metro:

  7. Ik lees her en der dat het meteorieten geweest zouden zijn. Degenen die het proberen te verklaren met meteorieten hebben niet goed geluisterd en gelezen wat de piloten zeiden. Ik heb nog nooit een meteoriet eerst naast een vliegtuig zien gaan om vervolgens van baan te veranderen en te versnellen in een andere richting. Ik snap best wel dat men eerst de meest logische verklaring probeert te zoeken, maar nu gaan sommige mensen wel kort door de bocht om het als een normaal verschijnsel af te wimpelen.

    • Het zijn sowieso geen meteorieten, want zo noemen we ze pas als ze op grond zijn terecht gekomen. Het zijn hooguit meteoren. Maar zoals Jan terecht opmerkt zouden het wel heel bijzondere meteoren zijn, met vreemde banen.

      • vergeef me dat ik meteorieten genoemd heb. 😉 Ik wist eigenlijk wel dat het dan meteoren zouden moeten zijn, maar had het begrip letterlijk overgenomen.

        Maar UFO’s waren het zeker, want ze zijn nog steeds ongeïdentificeerd gebleven. 🙂

    • Waarom zou dat niet kunnen?
      Als een gloeiende sintel (planetoïde) een baan heeft die min of meer de baan van een vliegtuig kruist, dan komt die toch eerst ‘dichterbij’ om vervolgens weer zich van het vliegtuig ‘te verwijderen’?
      Je moet daarbij niet vergeten dat
      a) het vliegtuig zelf beweegt,
      b) de UFO zelf niet(!) is waargenomen, maar slechts een helder licht. Het is dus onmogelijk om te zeggen of die UFO bv honderd meter of 10 km verder op was.
      c) Op de radar was ook niks te zien,

      Me dunkt dus dat over de baan helemaal niks met zekerheid is te zeggen !!
      Daarnaast kan de ‘absolute helderheid’ van een gloeiende sintel, op weg door de atmosfeer, wel veranderen, wat door het oog foutief wordt geïnterpreteerd.
      En misschien verandert de route van een sintel ook juist wel, op het moment dat er een stuk van afbreekt.

      Groet, Paul

      • Beste Paul , helder !
        We leven letterlijk op een hele grote dynamo , met allerlei velden en krachten onzichtbaar tot na het gevolg .
        Waarom natuurkrachten enz uitsluiten
        Met dit “soort” entiteiten moeten we zodra nog Ghostbusters bellen ????

  8. Angele van Oosterom zegt:

    Op de Irish Examiner stond nog een update, over een vuurbal gemeld bij Astronomy Ireland op 9/11;
    On Friday, Astronomy Ireland posted it had “reports of a massive fireball” that morning, heading northwest to southeast at a small angle towards earth, greenish in colour with a long tail, travelling quite slow and broke into several pieces”.

    Twitter bericht van iemand van de organisatie; https://twitter.com/astronomyirl

    ‘Readers sent this: was travelling west early this morning and just outside Roosky Co. Leitrim I spotted what was possibly a fireball on a north west trajectory at 5:57 am. I was just wonderimg if you’ve had any other reports about it?’

  9. De meeste meteoren branden veel hoger in de atmosfeer volledig op (70+ kilometer). Als dit een meteoor was dan moet het een relatief grote geweest zijn als hij nog steeds helder licht gaf en mach 2+ ging op de hoogte van commerciele luchtvaart. Waarschijnlijk ook wel brokstukken van op aarde terechtgekomen.

    Zou je dan niet ook een sonic boom verwachten? Als de piloten die hadden waargenomen dan hadden ze het wel gemeld. Misschien is de lucht nog te ijl op die hoogte?

    En waarom hebben alleen deze drie piloten het waargenomen? Dit moet tientallen, misschien wel honderden kilometers in de omtrek zichtbaar geweest zijn als het een meteoor was.

    En dat nog even afgezien van het feit dat een meteoor niet ineens van richting kan veranderen.

    Affijn, we zullen er wel niet meer achter komen wat het precies was.

Laat wat van je horen

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.