11 december 2016

Indische buschauffeur wellicht de eerste dode als gevolg van een meteoriet

tamil-nadu-meteorite-crater

Media in India zeggen dat afgelopen zaterdag een Indi

Reacties

1. In Denemarken is er zaterdag-nacht ook een neergekwakt. Er zijn al wat fragmenten gevonden (na publicatie van het artikel)

2. Die man heeft dan wel heel erg veel pech gehad. Hoe groot is nou de kans da je geraakt word door een meteoriet?

3. Jurgen Kobierczynski zegt:

Het is onwaarschijnlijk dat dit het gevolg is van een meteoriet. Meteorieten van dergelijk kaliber slaan niet in met een explosie. De NASA en ook Geoff Notkin van “Meteorite Men” waren deshalve ook sceptisch.

hrttp://abcnews.go.com/International/indian-man-killed-explosion-caused-meteorite-government-official/story?id=36808492

4. Martin Schoenmaker zegt:
    • Dus de Nasa beweert zelfs al op grond van het slechts zien van foto’s, dat het hier gaat om een explosie veroorzaakt op Aarde zelf. Dat is knap. Zeker als het gedaan wordt met niet meer dan wat foto’s. Met onderzoek op afstand. Iets waar Nasa wetenschappers grote bezwaren tegen hebben als het bijvoorbeeld gaat over leven op Mars. Dan vinden zij dat ze òf zelf ter plaatse moeten zijn òf dat de gevonden stoffen en/of objecten teruggebracht moeten worden naar de Aarde voor onderzoek om daadwerkelijk conclusies te kunnen trekken. En vooral vinden ze dat er dan maar weer een nieuwe Mars-missie moet worden betaald, die het wel zal gaan bewijzen.

• De NASA doet dit niet op basis van wat vage foto’s. Er is meer informatie, zoals het gegeven dat er een explosie was op de grond, waardoor ruiten in de omgeving braken. Bekend is dat meteorieten hoog in de lucht kunnen exploderen en dan schade aan kunnen richten op de grond, zoals in Tsjeljabinsk gebeurde. Maar daar was in india geen sprake van, de explosie gebeurde aan de grond. Maar dat kan niet, want in de laatste minuten voordat ze op aarde komen zijn meteorieten helemaal niet gloeiend heet, maar eerder lauw en exploderen doen ze ook niet. Dus op basis van die informatie denkt men eerder te maken te hebben met een explosie door een menselijke raket. Zie http://www.space.com/31893-meteorite-did-not-kill-man-in-india-experts.html voor meer info.

5. Het zou best een meteoriet geweest kunnen zijn. Het is vaker voorgekomen dat er iemand geraakt werd door een meteoriet.